wtorek, 14 lipca 2015

Aspiring Champion Tutorial ... ? :)

Na wstępie pragnę zaznaczyć, iż nie uważam się za eksperta w malowaniu, ale mam nadzieję, że ten post będzie choć trochę pomocny :). 
Nawet nie wiem jak nazwać ten temat, bo nie jest to toturial a  bardziej opis jak malowałem wybrane elementy figurki.
Cały czas maluję dość chaotycznie, nie mam jeszcze wypracowanych schematów i jakiś czas po skończeniu figurki często zapominam jak i przy użyciu jakich farbek dany element został pomalowany :).


Ok tyle wstępu. Figurka to Aspiring Championa. Pomalowałem ją jakiś czas temu. Wtedy zapowiedziałem, iż opiszę swoją pracę nad tą figurką. Niestety jak to często bywa, zupełnie o tym zapomniałem. Na szczęście pewien anonimowy czytelnik przypomniał mi co miałem zrobić :).

Przy pracy używałem przeważnie farbek firmy Army Painter. Gdy producent od razu zaznaczam to w tekście.

Czerwony Pancerz


Za podstawę posłużyła farbka Chaotic Red (1)

Główne rozjaśnienia robiłem farbką Dragon Red (2) następnie na naprawdę małej powierzchni trochę farbki Pure Red(3). Ostatnie rozjaśnienie to pomarańczowa farbka firmy Reaper (4)( niestety opakowanie nieczytelne), którą robiłem malutkie kropeczki ograniczając się do powierzchni pomalowanej wcześniej farbką Pure Red)). Widać to szczególnie na nogach i czubkach butów. 

Oczywiście tyle warstw mogłem kłaść na dużych powierzchniach. Przy drobniejszych upraszczałem rozjaśnienia do dwóch farbek.

Cienie zrobiłem farbką Nuln Oil (GW), ale Dark Tone też będzie dobra (5) :).

Na koniec czarną farbką poprawiłem krawędzie (6).

Czaszki, rogi, kości


Tu sprawa jest prosta. Baza to jasnobrązowa farbka Monster Brown. Następnie washowanie farbką Sephia Ink (Vallejo). Potem rozjaśnianie jeszcze raz Monster Brown (1) i na końcu Skeleton Bone (2). Czasami można jeszcze zrobić kolejną warstwę mieszanką Skeleton Bone + biała farbka.

Metalowe elementy


Mój sposób na malowanie metali to czarna błyszcząca farba , a jedynie krawędzie lub odblaski maluję metalikami.

Widać to dokładnie na nożu. Cały został pomalowany na czarno (1), a metaliki są jedynie na krawędziach i na załamaniu (2). Do tego można użyć jasnych farbek takich jak : Plate Mail Metal albo Shining Silver .


Podobnie jeżeli chodzi o wyloty plecaka( silniki ? Nie wiem co to jest :D). Dysze w środki pomalowane są ciemnym metalem Gunmetal Grey firmy Vallejo (1) Natomiast obramowanie na czarno (2). Rozjaśnienia na górze i na dole zrobione są metalikami wymienionymi wyżej (3). Przy użyciu tych farbek pomalowany jest każdy metalowy element.


Złote zdobienia

Hmmm to są te elementy, z którymi mam problem. Zawsze zapominam jakich dokładnie farbek użyłem jako baza :). Sporo tutaj eksperymentuję i efekty końcowe zawsze minimalnie się od siebie różnią. Za podstawowy kolor mogą posłużyć jakieś ciemne metaliki np. Brassy Brass, Hammered Copper (obie Vallejo) Scorched Metal (Reaper).
Cienie robiłem niezastąpioną farbką Sephia Ink (1) fimy Vallejo. 
Rozjaśnienia, to w pierwszej kolejności farbka Glorious Gold Vallejo (2) ( np. dla bardziej rdzawego koloru można zastosować farbkę Weapon Bronze). Kolejne rozjaśnienie to farbka Old Gold(3). Czasami na krawędziach można pobawić się jeszcze z farbką  Shining silver :).


Na koniec wrzucam zdjęcia z szerszej perspektywy. Tak jak wspomniałem na wstępie, mam nadzieję, że komuś to się przyda. Na ewentualne pytania z chęcią odpowiem w komentarzach :).
















2 komentarze:

  1. Dziękuję bardzo za ten tutorial :) I jeszcze tylko mam pytanie.Czy figurkę na koniec pokrywałeś jakimś lakierem, jeżeli tak to jakim ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie, że toturial się przydał :). Obecnie wszystkie figurki lakieruję lakierem Premium RC firmy Vallejo, satynowy, ale mam zamiar używać błyszczącego na niektóre elementy. Lakier ten jest mocniejszy niż zwykłe akrylowe :).

      Usuń